lørdag 9. februar 2013

6. dag på diett

I går var en veldig tung dag på diett. Kroppen skrek etter "noe" og jeg hadde så lyst på saus, dipp, majones, NOE! Til middag hadde jeg ovnsbakt sei og grønnsaker. Tørt. Jeg klarte bare to munner, enda jeg var sulten.

Leste febrilsk på www.lavkarbo.no og ble enda mer frustrert. Vurderte å hoppe over på noe annet. Dro på handletur, og fant "noe", nemlig tapenade. Denne består av most oliven, olivenolje, og litt havsalt. Nå er vel strengt tatt ikke oliven nevnt i listen over lovlige grønnsaker, men jeg fant ut at hvis jeg skal holde ut kuren må jeg finne meg en vri så jeg fortsatt kan nyte maten. Siden man kan ha 2 ss olivenolje på salat etc i løpet av en dag, kan vel tapenade være en slags erstatning? Jeg prøver det.

Kom hjem og lagde meg en nydelig kyllingsalat bestående av nystekt kyllingfilet med salt og pepper, isberg, agurk, rød paprika, rødløk, cherrytomater, litt revet parmasan og 1-2 ss tapenade. Lagde en til for å ha med på jobb. Nå har jeg funnet min nye livrett. Dette kan jeg leve på lenge! :)

Til min store glede er vekten fortsatt på tur ned, har nå gått ned 3,6 kg på litt over 5 dager.

1 kommentar:

  1. Du er suuuuuper flink :) stå på videre, jeg følger med deg :) Jeanette

    SvarSlett