søndag 10. februar 2013

7. dag på diett

Jeg har gått ned enda mer, har nå et vekttap på 3,7 kg. Begynner å kjenne det på klærne. :) I morgen er det 1 uke siden jeg startet. Dette er mye bedre resultater enn hva boka lagde av forventninger.

Nå begynner energien å komme tilbake. Gikk tur, og kjente på at det var så lett å gå. Fikk ikke puls, ble ikke andpusten. Så jeg ga litt på i oppoverbakkene med lett jogging, og bare få minutter etter jeg begynte å gå igjen, var jeg ikke andpusten lengre. Fantastisk følelse.

Jeg har tenkt litt på mange av disse lavkarboteoriene som finnes. Så slår det meg at poenget med vektnedgang er jo nettopp å forsøke å legge av seg de uvanene som gjør at man stadig går opp i vekt. Min lyte er for store porsjoner, og at jeg elsker fettholdig mat som sauser, remulade, rømme, dressing, majones. Og potetgull! Hvis jeg hadde valgt en diett der jeg fortsatt kunne spise mye av dette (fett), så ville jeg ikke fått denne avvenningen på disse produktene. Jeg merker at jeg nå er begynt å synes at maten smaker veldig godt, selv om jeg ikke har disse matvarene. Jeg tror at for meg, er dette et veldig viktig poeng!

Når jeg stod opp i dag, spiste jeg ett kokt egg. Rett og slett fordi jeg ikke klarer på 2, og skal jeg spise grønnsaker blir jeg for mett. Spiser ellers min nye favorittsalat: kyllingsalat med litt parmasan og tapenade. Søtbehovet dekkes av en appelsin, som forresten er enormt god akkurat nå. Litt 0% yoghurt, og så er jeg i mål. Kan spise så mye mer hvis jeg vil, men jeg har rett og slett ikke behov.

I morgen skal jeg ovnsbake laks til middag, og så har jeg kjøpt kesam for å ha ved siden. Mmmm gleder meg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar