fredag 8. februar 2013

Dag 5 på diett


Vekten siger stadig nedover. I dag viste vekta at jeg har gått ned totalt 2,5 kg siden start. Kjenner meg trøtt og litt umotivert, men holder meg til kuren. I går ble litt utfordrende da jeg har følelsesmessige utfordringer som mange andre ikke har. Det foregår ting i kulissene som enkelte dager gjør meg tungsinding, okkupert med tanker og tapper meg for energi. Jeg er bekymret for mine elskede, vakre barn, og det er tøft. Å balansere dette med diett er veldig utfordrende, da jeg ofte trøstespiser. Men jeg har bestemt meg, jeg fortsetter og skal ikke la følelsene få bestemme.

Pga stor kulde akkurat nå, ble det ikke noe trim i går. FY FY FY!! Jeg kan ikke fortsette å la dette bli en unnskyldning for å være inaktiv. Skal jeg ha vektnedgang må jeg øke aktivitetsnivået. Jeg får finne fram varme ullpledd og utstyr så minstebarnet kan sitte i vogna, en liten tur i alle fall. Får heller dele opp de 17 minuttene med trim, når det er -18c ute.


Informasjon og debatter om lavkarbo

Har funnet et flott forum som heter www.lavkarbo.no. Der finnes det mye informasjon om lavkarbodietter, og mange ulike typer. Fant ikke 17 dagers dietten der heller, men la inn et lite innlegg om den under "andre dietter". Skal lese meg opp her inne. Finnes utrolig mange ulike teorier ser det ut som.

Sånn umiddelbart ser det faktisk ut som at 17 dagers kuren og Atkins lavkarbodiett har noen likhetstrekk med sine 4 faser. Den største forskjellen ser imidlertid ut til å være at der man kan spise fett på Atkins må man avstå helt for grønnsaker og frukt i første fase. For meg som er glad i grønnsaker blir det tøffere å velge bort grønnsaker fremfor fett, så det er vel et valg mellom pest og kolera. Kjenner veldig godt at jeg savner fettholdige matvarer nå, men vet at hvis jeg ikke kunne spist grønnsaker og frukt ville jeg nå vært desperat etter det også nå. Heldigvis er introdkusjonsfasen ikke lang, og ser fram til at dagene går og man kommer igjennom det forhåpentligvis mange kilo lettere. :)

For hver dag som går, og hvert lille kommatall ned, er jeg ett skritt nærmere mål.

1 kommentar:

  1. Hei! Gøy å lese bloggen din! Jeg vil bare presisere at man ikke på noe tidspunkt skal avstå fra grønnsaker på Atkins, heller ikke i "induksjonsfasen" som er de første fjorten dagene. Da skal man i følge kuren spise grønnsaker tilsvarende 20 gram karbohydrater, og det er faktisk overraskende mye! :D
    Frukt kan man, om man vil, innføre i senere faser.

    Lykke til med dietten! :-)

    SvarSlett